2016 în câteva rânduri

Mi-ar fi greu să sumez un an întreg în câteva rânduri. S-au adunat atâtea câte n-au mai fost. Atâtea câte-ar putea schimba o lume-ntreagă  lumea mea întreagă.

A-nceput frumos. Într-o iarnă friguroasă. Cu zăpadă, filme şi luminiţe pe pereţi. Apoi cu examene, nopţi nedormite, cafea, veselie, regrete şi prietenii. Ce combinaţie ciudată. Dar, totuşi, a-nceput frumos.

A continuat, într-o oarecare măsură, la fel de frumos. A fost un an greu, mult mai greu decât m-aşteptam. Şi anume din cauza asta a şi fost minunat. M-a-nvăţat să pierd. Să renunţ. M-a-nvăţat să ţin de mână doar oamenii care se lasă ţinuţi de mână. Şi-s puţini, tare puţini. Totuşi, mult prea de ajuns. M-a-nvăţat să accept şi să vorbesc. Şi apoi să mai şi ascult. Să fug, să scap, să mă ascund.

După ce am reţinut cum să mă maschez, am încercat să găsesc ieşirea din ascunzătoare, ca să pot trăi şi dărui în continuare. Şi-am gasit uşa libertatea. Şi am urmat-o, desigur.

*

Cât despre lucrurile mai practice, am făcut destule ca să transform anul în unul memorabil.
N-am citit, desigur, atâta cât aş fi vrut să citesc. Niciodată nu citeşti atâta cât cere sufletul, de fapt. Dar au fost cărţi bune.
Am dansat mult. La evenimente, machiată şi aranjată. Şi-n dormitor, în pijama, ciufulită şi somnoroasă.
Am vorbit tare mult, atâta cât să mă ţină minte cel care m-asculta.
Am şi plâns, dar tshhhh!, să nu ştie nimeni, căci după asta am râs mai mult (şi cu poftă!).
Am iubit necondiţionat şi am dăruit tot ce am avut mai bun.
Am făcut atâta cât am putut ca să bucur pe cineva şi să mă mulţumesc şi pe mine.

*

Anul ăsta m-a apucat de braţ şi m-a rugat să-l urmez, promiţând lumină.

Şi mi-a dăruit exact ce mi-a promis.

Mulţumesc, 2016.

15781657_1149564485097236_9098003725913766728_n

Lasă un răspuns

