August la Chişinău

De când am revenit la Chişinău sau, mai bine zis, de două săptămâni înainte să revin la Chişinău, mă tot chinuia gândul că o să mă sufoc în oraşul ăsta. Că o să am prea multe de gândit, amintit, prea multe de riscat.

Nu-mi place Chişinăul. Literalmente, nu mi-e frică să admit că nu e oraşul în care vreau să trăiesc şi că nu e oraşul cu care aş spune că mă mândresc. Da, mi-e drag. Da, am crescut aici. Cele mai frumoase amintiri sunt de la Chişinău. De fiecare dată când plec, visez să revin măcar pe două zile ca să pot urca în microbuzul 185 de la Valea Morilor ca pe vremuri, să pot bea o cafea-n parc, să ies seara la o plimbare cu oamenii mei. Da, mi-e drag. Dar mi-e drag sufleteşte. Nicidecum vizual sau material.

În ultima perioadă, capitala s-a transformat într-un oraş pierdut printre reparaţii, probleme, scandaluri, evenimente, ambuteiaje şi sforţări de a deveni o capitală mai bună. Cred că „sforţarea” asta va mai ţine cel puţin doi ani, până o să se bucure şi chişinăuienii de nişte străzi, în sfârşit, întregi.

Şi, totuşi, mă cam sufoc aici. Dar mă ajută să respir oamenii mei. În fond, totul pare mai frumos atunci când ai pe cineva cu care să lucrezi asupra frumosului. Zilele trec mai repede când te trezeşte cineva să te-ntrebe dacă nu întârzii; când te trezeşti singur, ştiind că te aşteaptă cineva; când alergi pe câmpii şi vorbeşti despre lucruri interzise frumoase; când repriveşti filme din copilărie şi râzi mai tare decât atunci; când cineva-ţi cumpără un cadou, zicând că s-a gândit la tine atunci când l-a văzut; când ştii că ai pe cine suna să ieşi la o cafea, fără a te gândi că-i deranjezi sau că te cam „impui”.

*

mă uitam la soare
ca la o pasăre trecătoare

14089433_1451225761571142_1034956451_n

şi voiam să-l prind cu ochii, ca să-l opresc din drum.

14111909_1451225724904479_955929223_n

*

o cafea care ţine o viaţă;
n-am fost nicicând mai vorbăreaţă.

14123456_1207408112663341_659945890_o

*

am privit spre dreapta

14060507_1451224221571296_1418343202_o

apoi spre stânga

14111929_1451246184902433_938059865_n

şi am zâmbit dublu, văzându-te prezent oriunde. bine-ar fi să te materializezi instantaneu

căci…

aşa voi arăta
când mă vei fura.
(din lumea
mea).

*

Iubite şi neiubite Chişinău, oricât te-aş numi capitală non-europeană, doar ştii că ţii în braţe vieţi şi oameni minunaţi, nu?

4 gânduri despre “August la Chişinău

  1. Mia, chiar mi-am dorit sa ajung in Chisinau, dar am tot citit pareri negative, cum ca oameni sunt neprimitoari, atmosfera incarcata, pericol de furt la orice colt… Este adevarat? Cum ai carcateriza orasul Chisinau in 3 cuvinte? Te pup!

    Apreciat de 1 persoană

    1. Nu aş spune ca anume acestea sunt aspectele negative ale oraşului. Oamenii sunt chiar destul de primitori, iar pericolul de furt nu e cu mult mai mare decat in alte oraşe. Problema Chişinăului acum e ca e in plină reparație, transport nebun si străzi pline, pentru ca nu se mai organizează traficul ăsta. De luni bune se tot „schimba” ceva, dar ajungi acasa cu papucii rupți din cauza faptului ca toată strada principală e în pietre. La general, Chişinăul e destul de frumos şi ai ce sa vezi acolo dacă nu ai fost niciodată. Dar nu aş sfatui să fie vizitat la momentul dat.
      Nu pot să aleg doar 3 cuvinte, prea complicat 😀

      Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

