Înapoi în Portugalia

‘nă seara! Mi-am făcut şi eu timp, după ce am revenit din vacanţa mult aşteptată, şi pentru un articol. După câteva zile de acomodări şi reveniri, m-am aşezat comod şi-ţi aduc noi impresii!

Anul acesta am fost pentru a treia oară în Portugalia. Şi, să nu fiu eu moldoveancă dacă mint, m-am simţit de parc-o văd pentru prima dată! Atâtea locuri, atâtea peisaje, de parcă se schimbă-ntruna.

Când am aterizat şi am urcat în autobuzul ce ne transporta până la aeroport, priveam peste fereastră şi zâmbeam, pentru că era o altă lume. Nu era pământul cel sumbru şi problematic al Chişinăului, al Moldovei. Parcă şi cerul era mai senin, şi soarele mai prietenos. Şi maşinile mai vesele, chiar dacă era un ambuteiaj „nervos”. Am ajuns acasă şi care crezi c-a fost primul lucru pe care l-am făcut? Desigur, mi-am băut cafeaua perfectă portugheză. (Vezi aici: Cafea buna, pe neastepate). Ce satisfacţie, cât am aşteptat gustul acesta. 🙂

13988623_1190358281034991_1661753329_n

După câteva zile de hoinărit şi de savurare a oceanului (Vezi şi asta: Cum e să trăieşti lângă ocean?) am urcat în maşină şi am decis să întrăm totalmente-n pielea unui călător. Am ajuns la Palatul Queluz. Ce frumuseţe! Ce interior! Şi ce împrejurimi!

13937052_1190325744371578_1269740284_n

_DSC0465

 

_DSC0475

Peste câteva zile am ajuns şi la Lisabona pentru o plimbare printr-o zonă turistică, la malul râului Tejo. După câteva ore de mers întruna pe jos, m-am ales cu câteva sute de satisfacţii vizuale şi cu câteva zeci de fotografii şi amintiri frumoase. Cu toate că mulţimea de turişti nu lipsea, nu a fost un impediment să mă simt bine.

_DSC0537

13941090_1190326061038213_549854421_n_DSC0535

Fântânile arteziene m-au impresionat cel mai mult. Şi cât de plăcute-s când afară-s 30+ grade Celsius 🙂

_DSC0560

_DSC0563

13941070_1190325751038244_76883847_n

O altă zi am dedicat-o drumului naţional şi unei noi regiuni a Portugaliei. Am ajuns la Peşterile Mira d’Aire, pe care le-am străbătut cam într-o oră. Este, desigur, o experienţă minunată. Vezi săpături de mii de ani vechime şi-ţi pare că eşti în altă epocă. Se întră în anumite intervale de timp şi se pune la dispoziţia vizitatorilor şi un ghid care oferă toate detaliile.

_DSC0593

După peşteri ne-am întreptat spre Batalha. Ce mănăstire! Cu o arhitectură gotică, complicată, unică. E mai aşa-n stilul meu. Am ajuns acolo şi nu mă mai săturam de privelişte. Şi ce norocoşi sunt cei care o pot vedea în fiecare zi…

fgfd

În sfârşit, spre seară am ajuns la Fatima. Sunt sigură că mulţi dintre voi aţi auzi denumirea asta şi aţi auzit şi despre Miracolul de la Fatima. Şi păcat s-ajungi la Fatima şi să nu te duci la Basilica Maicii Domnului, fiind unul dintre cele mai mari lăcaşuri sfinte din Europa ale catolicilor. Vei putea savura picturi nemaipomenite şi o arhitectură incomparabilă, dar şi o atmosferă calmantă.

_DSC0642

_DSC0640

Celelalte zile le-am petrecut, după cum am mai zis, hoinărind prin Setubal, Palmela şi alte regiuni ale Lisabonei şi odihnindu-mă pe plajele care mă ademeneau zilnic…

ghfd

fgds

13956891_1190326094371543_148326785_n

gfdv

gfdfgf

Dacă te-ai întrebat vreodată dacă Portugalia merită vizitată, atunci eu pot să-ţi răspund: CU SIGURANŢĂ!

 

2 gânduri despre “Înapoi în Portugalia

Lasă un răspuns

