„Pe drum”, Jack Kerouac

Nu mi-a plăcut niciodată cartea asta. Până acum.

Am început-o, pentru că aşteptam ceva grandios. Eram într-o perioadă în care aveam nevoie de o „escapadă”, ca să-mi adun gândurile. O tot citeam, citeam şi aşteptam să se-ntâmple ceva interesant. Nu încercam să-i înţeleg mesajul, pentru că o lecturam pentru a mă relaxa, doar pentru plăcerea de a citi. Acum, când i-am descoperit frumuseţea, mi-am promis că nu o să mai citesc niciodată o carte fără a-i urmări ideea centrală.

pe-drum-top-10_1_fullsize

Sursă poză

Când am descoperit-o, fiecare cuvânt a început să capete alt sens. Întreaga carte însemna cu totul altceva decât până atunci. Realizam că am citit o capodoperă fără de preţ şi nici măcar nu ştiam asta. Pentru că este una dintre cele mai semnificative cărţi ale Americii anilor 1950-1960. Este opera care „defineşte” Generaţia Beat (Generaţia Beat, citeşte acest post pentru a înţelege mai bine şi cartea) şi care poartă o semnificaţie de milioane.

Pot să te asigur că este o carte pe care trebuie, numaidecât, să o citeşti în viaţă. Nu repeta greşeala mea. Nu o lăsa la o parte. Nu o lăsa pentru mai târziu. Citeşte-o acum, pentru că ar putea să-ţi schimbe viaţa. Încearcă să înţelegi de ce cuvintele au fost aranjate într-un anumit mod, pentru că întotdeauna există un motiv. Uneori neglijăm anume cărţile care ar putea însemna cel mai mult pentru noi. „Pe drum” ar putea fi exact una dintre aceste cărţi.

„Estul are ceva bun şi sfânt, în timp ce California e albă ca rufele puse la uscat şi n-are minte.” – „Pe drum”, Jack Kerouac

“Nu-i aşa că ne începem viaţa ca nişte copii nevinovaţi care au încredere în tot ce văd în jur?”- „Pe drum”, Jack Kerouac

 

4 gânduri despre “„Pe drum”, Jack Kerouac

Lasă un răspuns

