Istorioară

Relaţia mea strânsă cu scrisul şi cărţile a apărut cu vreo 5 ani în urmă. Eram atât de entuziasmată, încât umpleam caiete întregi cu tot ce n-am reuşit să scriu până atunci. Mă trezeam noaptea, scriam întruna, orice-mi venea-n cap. Eram, poate, şi puţin naivă, căci nu-mi prea păsa despre ce scriam. Acum am mai crescut şi realizez că nu trebuie să-mi placă doar mie ceea ce fac, trebuie să fie satisfăcuţi şi ceilalţi, trebuie să ofer ceva care merită atenţia celorlalţi. Trebuie să-mi fac treaba în aşa mod, încât să pot ajuta pe cineva.

Şi aici am înţeles că n-am inspiraţie. M-am oprit. Nu mai scriam nimic. Doar câteva rânduri la câteva luni, ca să mă mai hrănesc cu gândul că, într-o bună zi, îmi voi găsi inspiraţia. N-aş spune că nu căutam idei, dar eram într-un impas în care nu funcţiona nimic. Credeam că n-o să-mi recapăt dorinţa aceea arzătoare de a scrie, pe care o aveam la început. Mă forţam să particip la concursuri de creaţii literare, doar ca să nu-mi pierd speranţa că, într-o zi, o să pot face ceea ce vreau să fac. A durat doi ani starea asta de „pierdere”. Până când am decis să scap de blogul vechi, pe care-l vizitam doar eu, o dată la câteva luni, şi să-mi fac altul, pe care să-l fac public. Nu pentru popularitate sau faimă, ci pentru ca să mă conving că trebuie să muncesc zilnic ca să pot ajunge departe.

10384676_719705761433581_8604878760562086929_n

Ei bine, blog-ul ăsta nu este exact lucrul pe care vreau să-l fac în viaţă, dar este puntea către viitorul succes, este puntea care mă va ajuta să gândesc, să progresez, şi, în primul rând, să ajut pe cineva. N-ar părea că tot ce scriu este extrem de folositor şi lumea stă la rând să-mi citească gândurile. Dar sunt sigură că undeva-n lumea asta există cineva care caută exact ceea ce scriu eu. Şi nu mai am nevoie de nimeni altcineva. Din momentul în care există acel om, unul sigur, nu mai contează miile de vizualizări şi followeri. Nu mai aştept asta. Aştept să fie mulţumit cel pentru care scriu. După care vin şi ceilalţi şi începi să-ţi dai seama că tot mai mulţi au nevoie de recomandările tale, de experienţa şi părerile tale.

Scriu aici pentru mine. Că să scap de prăpastia în care am fost timp de 2 ani. Ca să am ceva al meu. Nu-mi pot permite nici material, nici spiritual, să-mi cumpăr o editură sau redacţie, sunt prea tânără ca să mă ia măcar cineva la lucru. Şi, drept vorbind, nici nu aspir să lucrez undeva, pentru că încă n-am acumulat cunoştinţele necesare ca să-mi permit să spun că-s angajată. Mai am de crescut, mai am de citit câteva sute de cărţi ca să fiu pregătită să lupt pentru un job şi s-o fac bine. Am tot încercat să lucrez ca voluntară în domeniul scrisului şi al traducerilor, dar am realizat două lucruri, în dependenţă de locul în care am activat, care au generat retragerea mea. Primul este că nu e ceea ce vreau să fac şi al doilea este că încă nu sunt pregătită. Dacă era primul motiv, începeam să caut alt domeniu. Dacă era al doilea motiv, mă-nchideam în camera şi nu mă opream din citit.

Blog-ul ăsta e ceea ce vreau să fac acum şi, chiar dacă uneori nu sunt pregătită şi mă-ntreb „Oare cât de bun este materialul pe care-l ofer?”, nu există cineva care să-mi spună cum să o fac. O fac aşa cum vreau eu, până când o să ajung să o fac aşa cum trebuie. Fără ajutorul nimănui, fără sfatul cuiva. Dezvoltare pe cont propriu.

Aşa că, drag cititor, te rog să nu disperi dacă cauţi un job şi nu-l găseşti. Timp este! Continuă să înveţi. Dacă ai un blog, completează-l regulat cu idei noi ca să-ţi observi schimbarea şi progresul!

12921900_1083439568393530_420352790_o

 

5 gânduri despre “Istorioară

Lasă un răspuns

