Veneţia – podul către fericire!

Este un oraş în care poţi să te scalzi în istorie. Un oraş în care poţi să prinzi în braţe cele mai frumoase amintiri şi să nu le mai dai drumul niciodată. Este un oraş în care-ţi pare că toate visurile pot deveni realitate. Unul în care istoria se contopeşte cu realitatea şi în care dragostea este nemărginită.

E Veneţia. Da, frumoasa Veneţie. Veneţia despre care se tot vorbeşte-n toată lumea…

Am visat întotdeauna să ajung în oraşul acesta minunat. Să colind toate străzile, să-i văd apele, să-i cutreier restaurantele. Fiind o fire artistică, mă imaginam stând pe o margine de drum, cu cartea-ntr-o mână şi cu jurnalul de scris în cealaltă. Însemna perfecţiunea pentru mine.

Ei bine, dat fiind faptul că am avut posibilitatea să stau în Veneţia o singură zi, n-a fost totul exact cum îmi imaginam eu, dar la sigur m-a fascinat. Ştiam că o să-mi placă Veneţia încă înainte de a ajunge acolo, poate şi acest lucru a influenţat asupra modului în care m-am contopit cu oraşul acesta frumos.

În primul rând, nu-mi imaginam un oraş pe ape. Desigur că citisem multe despre Veneţia şi despre modul în care funcţionează transportul, dar oricum! Oraş pe ape!

Din momentul în care am coborât din autobuz şi am păşit pe „pământul veneţian”, m-am cutremurat toată şi am înţeles cât de norocoasă sunt! Ce frumuseţe, şi totuşi încă nu văzusem mai nimic!

DSC_7596

Cu cât înaintam mai mult, cu atât mai încântată eram! Toate construcţiile uniforme şi parcă, totodată, diferite, colorate, noi şi vechi, dar fără să se observe diferenţa. Toţi turiştii care umblau de colo-colo, neştiind cu ce să înceapă, la câte frumuseţi erau în jur! Toate restaurantele pline de călători ce se opreau să-şi bea cafeaua! Toate „taxi-urile” lor frumoase, pe care le vezi prin filme şi-ţi spui: „Vai, cât de romantic ar trebui să fie!”.

 

DSC_7591

Şi, desigur, toate podurile, mici şi mari, pe care se ţine Veneţia!

DSC_7636

DSC_7645

Iată şi taxi-ul 🙂

DSC_7616

DSC_7646

M-am întors acasă obosită. Nici n-ai cum să te întorci altfel de la Veneţia! Obosită fizic, însă nicidecum moral. Dacă mi-aş asculta inima întotdeauna, aş fi rămas acolo pentru totdeauna, la cât de frumos e!

Un lucru, totuşi, nu mi-a plăcut, şi anume că erau extrem de mulţi turişti. Ca să poţi savura Veneţia aşa cum cere ea, ca să poţi gusta din tot ce-ţi oferă, cel mai bine e să renunţi să o vizitezi vara şi să-ţi iei o săptămână liberă primăvara, toamna sau iarna, când e mai puţină lume. Veneţia e un oraş aparte. Necesită atenţie şi timp. N-o poţi trece aşa, pur şi simplu. Trebuie s-o studiezi, s-o înţelegi. Să-i asculţi şi să-i cauţi istoria.

Îţi doresc o vacanţă cât mai frumoasă în Veneţia! Să mi te-ntorci cu zâmbetul pe buze, drag cititor!

Lasă un răspuns

