Ce ne oferă Goodreads?

Eu SUNT o cititoare înrăită. Nu voi nega asta. Dacă te invit la o cafea într-o zi, să fii pregătit/ă, căci la sigur o să mă suprinzi vorbind despre o carte citită recent. Obişnuiesc să răscolesc internetul şi să adun cât mai multă informaţie legată de cărţile pe care le citesc şi cum să-mi organizez timpul ca să reuşesc să lecturez tot ce-mi propun.Astfel, am găsit cel mai bun site pentru cititori.

Vorbesc, desigur, despre Goodreads. Petrec ore întegi pe site-ul acesta. Şi am descoperit nişte lucruri extraordinare.

1. Reading Challenge. Desigur că ne putem stabili noi singuri un număr anumit de cărţi, pe care să le citim într-o lună/un an. Dar este mult mai uşor dacă utilizăm ceea ce ne oferă Goodreads. Acesta îţi arată progresul, ce procentaj dintr-o sută ai atins, câte cărţi ai citit şi câte ţi-au mai rămas. De asemenea, poţi şi tu să vezi o statistică legată de progresul altor utilizatori.

2. Rafturile. Poţi să îţi aranjez cărţile pe rafturi. În modul acesta, îţi creezi o librărie virtuală. Poţi să faci câte rafturi vrei şi să aranjezi câte cărţi vrei tu pe ele. Astfel, poţi fi mai organizat.

3. Recomandarile site-ului. După cărţile pe care le-ai citit şi pe care le-ai adăugat la Favorite, Goodreads realizează o statistică şi îţi oferă recomndări de cărţi. Deci, dacă te plictiseşti şi nu ai ce să citeşti, te duci la Recomandări şi, la sigur, găseşti o carte care o să-ţi placă.

146737516515636 (5)

4. Citate.  Nu ştiu dacă există vreun site care are mai multe citate decât are Goodreads. Dacă ai nevoie de un citat, dai un search în Goodreads şi te trezeşti cu câteva mii!

146737516515636 (4)

5. Întreabă un autor. Poate fi ceva mai frumos decât asta? În fiecare săptămână există o listă cu anumiţi autori cărora le poţi adresa o întrebare. N-am profitat încă niciodată această oportunitate, dar dacă doreşti să întrebi ceva anume de un autor sau poate i-ai citit cartea şi vrei să afli ceva legat de ea, te afli acolo unde trebuie.

imageedit_10_8555074606

6. Chestionare. Găseşti mii de chestionare legate de o mulţime de chestii literaturiceşti. Personal, răspundeam la tot soiul de chestionare legate de Harry Potter, ca să mă simt de parcă citesc din nou cărţile 😀

7. Progresul. Poţi stabili data în care ai început să citeşti cartea. Poţi actualiza şi posta numărul paginii la care ai ajuns şi poţi stabili data în care ai terminat cartea. Astfel, în urma acestor lucruri, se vor crea anumite statistici.

8. Lista „To-read”. Este un lucru foarte util pentru cei cărora le place să caute cărţi bune de citit şi să le salveze undeva. Eu, din păcate, m-am obligat de mai multe ori să-l folosesc, mi-am şi creat o listă „to-read” acasă, dar întotdeauna găseam alte cărţi de citit şi uitam de lista asta. Cititul nu este un lucru pe care să-l faci după un anumit schedule. Citeşti ceea ce vrei, nu ceea ce trebuie. Dar fiecare are părerea sa. Poate pentru voi lista dată va fi utilă.

146737516515636 (7)

După cum observi, n-am citit încă nici o carte din lista asta, chiar dacă-s adăugate deja de 2 ani.

9. Review-urile. Cred că acesta este cel mai util lucru la Goodreads. Aproape la fiecare carte se găsesc sute de review-uri, care te ajută la înţelegerea operei, la caracteristica personajelor, la analiza cărţii. Nu odată am folosit review-urile pentru eseurile din liceu legate de cărţile pe care nu le înţeegeam deloc. Goodreads şi utilizatorii lui m-au ajutat să înţeleg mai multe decât mi-aş fi imaginat vreodată. Acesta este unul dintre review-urile mele.

146737516515636 (8)

Desigur că mai sunt multe chestiuţe interesante, pe care vă las să le descoperiţi şi singuri. 🙂 Sper că v-am fost de folos şi că o să-mi daţi un add pe Goodreads, să facem şi noi un schimb de cărţi.

Ce părere ai tu despre Goodreads?

 

2 gânduri despre “Ce ne oferă Goodreads?

Lasă un răspuns

