„Un veac de singurătate”, Gabriel Garcia Marquez

„Un veac de singurătate” de Marquez…Cu se să încep? Cartea asta e atât de cunoscută-n toată lumea, încât mi se pare imposibil să-i fac o descriere pe merit. Nici măcar nu ştiu de ce am ales-o pentru weekend-ul acesta. Totuşi, o să profit de decizia mea surpriză şi o să încerc să vă conving că este una din cărţile alea pe care TREBUIE să le citeşti într-o viaţă!

13401320_1129212447149575_1359672328_n

Până a o citi, o consideram plictisitoare şi cu o tematică prostească. Fugeam de ea, credeam că o să mă plictisesc înainte să termin de citit prima pagină. Well, s-a întâmplat exact contrariul. De când am luat-o în mână, n-am mai lăsat-o departe de mine mai mult de 30 minute. Am „mâncat-o” aşa cum mănânci cireşele vara, fără să-mi dau seama şi cât de repede am putut. Este o poveste EXTRAORDINARĂ! Cu suişuri, coborâşuri, istorie, dragoste, pierderi, aşteptări, puteri şi tot ce vreţi voi. Îţi creează impresia că eşti în lumea aceea pe care Marquez o descrie. Îţi creaază impresia că trăieşti un veac în câteva zile. Nu e genul acela de carte care, chiar dacă cuprinde zeci de ani în doar cinci sute şi ceva de pagini, generează nemulţumiri şi întrebări legate de ce s-a întâmplat în acei 8 ani lipsă care nu-s descrişi. It just flows. O citeşti şi nu te mai opreşti, de parcă te-ai lipit de ea.

Personajele sunt amazing şi acţiunea şi tematica, la fel. Desigur, este şi foarte sumbră cartea, căci subliniază nişte adevăruri extrem de dureroase legate de lumea în care ne ducem zilele-n spate, dar nici nu-i bine să citeşti mereu cărţi cu happy end-uri şi cu personaje care se scaldă-n fericire. Trebuie să mai citim şi opere mai apăsătoare, care ne fac să medităm asupra unor lucruri, care ne ajută să înţelegem lumea…

Îţi doresc un sfârşit de weekend frumos şi sper că ţi-ai notat şi tu undeva să nu uiţi să citeşti măcar o dată-n viaţa asta „Un veac de singurătate” de Marquez. (te asigur c-o să te îndrăgosteşti de el 🙂 )

2 gânduri despre “„Un veac de singurătate”, Gabriel Garcia Marquez

Lasă un răspuns

