Cucerind Lisabona, partea II

Ca să nu vă ţin prea mult în suspans, vă povestesc şi despre celelalte atracţii turistice din Lisabona pe care le-am vizitat eu şi vă îndemn şi pe voi să o faceţi.

1.Muzeul Calouste Gulbenkian. Cred că este cel mai mare şi cel mai bogat muzeu în care am fost până acum. Deci, literalmente, mă plimbam pe acolo şi-mi treceau prin minte gânduri de genu’: „Eu chiar îs lângă unele dintre cele mai cunoscute exponate din lume? Is this real?” Cred că mă simţeam cu stea-n frunte :D. Muzeul adăposteşte exponate din Europa, Asia, Egipt, Roma, Egipt şi Grecia. Deci, este o colecţie extraordinară. Mai multe nu vă spun, că să nu ştiţi la ce să vă aşteptaţi. Dacă eşti adept al artei, o să te încânte tot ce vei vedea. Dacă nu eşti un adept al artei, muzeul oricum se va bucura de prezenţa ta şi îţi vei lărgi cu mult orizontul cunoştinţelor şi după aia o să poţi să zici tuturor cu mândrie: „Mă, da’ eu am fost la unul din cele mai mari şi bogate muzee din Europa!” It IS a thing to be proud of 😉

13233354_1117847914952695_1264371617_n

_DSC0443

_DSC0451

2
.
Ei bine, de aici devine mai incitant! Nu ştiu dacă ai auzit vreodată de asta, dar dacă ţi-ai dorit întotdeauna să ajungi la San Francisco şi, din anumite motive, nu poţi, atunci du-te la Lisabona şi, măcar pentru câteva ori, te vei simţi ca-n oraşul american. Podul 25 aprilie care leagă capitala cu Almada. Este, deseori, comparat cu Podul Golden Gate de la San Francisco, întrucât are aceeaşi culoare şi cam aceeaşi construcţie. Personal, n-am ştiut acest lucru până când nu l-am văzut. Aş fi vrut să stau zile-ntregi să-l privesc. 13228016_1117847934952693_1465386467_n

Mai mult decât atât, dacă vrei să călătoreşti în acelaşi timp în trei oraşe, priveşte podul de la Statuia Cristo Rei (sau, cel puţin, de la poalele acesteia, dacă îţi este frică de înălţime). Este statuia lui Iisus, construită după modelul din Rio de Janeiro. Nu arată la fel, dar dacă ai o imaginaţie bogată, poţi considera că te afli concomitent la Lisabona, San Francisco şi Rio de Janeiro. O combinaţie bună, nu? Eu zic că da 😉

_DSC0426

3. Pasteis de Belem. Aici CHIAR trebuie să ajungi! Nu pleca din Lisabona până nu guşti din faimoasele prăjituri portugheze direct de la producător 😉 Pasteis de Belem este un local faimos din Lisab
ona, care este întotdeauna aglomerat, pentru că mai toţi turiştii îşi rezervă o jumătate de zi în care să bea o cafea şi să savureze gustul prăjiturilor. Desigur că există şi aspecte negative, cum au toate localurile de peste tot. Din cauza faptului că vin FOARTE MULŢI TURIŞTI, trebuie să fii pregătit să aştepţi în rând pentru a primi o masă şi rişti să aştepţi şi comanda mai mult, dar depinde în ce perioadă a anului te duci acolo şi depinde ce chelner îţi ia comanda. Dar n-am putut să ascund acest lucru, căci îmi place să spun lucrurilor pe nume. Eu am aşteptat puţin mai mult decât trebuia, dar nu-mi pare deloc rău şi pot să spun cu mândrie că mi-am băut cafeaua la Pasteis de Belem!13249552_1117847974952689_1727909928_n

4. O altă destinaţie turistică must-see e Acvariul de la Lisabona. O să fiţi uimiţi de mărimile acvariilor şi de frumuseţea acestora! Mai multe nu vă spun, căci eu am rămas speechless după ce am ieşit de acolo 😉

_DSC0431

_DSC0427

_DSC0449

5. Şi, ca o cireaşă de pe tort, ultima destinaţie de la Lisabona pe care ţi-o propun este Grădina Zoologică. Dacă ai noroc, vei lua parte la cele mai fascinante, interesante şi amuzante momente lângă animăluţe. Personal, am urmărit o gorilă cum se scărpina în nas şi se uita fix la mine de parcă i-am făcut ceva rău. A fost destul de amuzant şi mă tot întrebam dacă nu se plictiseşte să se scarpine atâta-n nas 😀 Mai mult decât atât, dacă ajungi la sezon şi la ora potrivită, poţi să urmăreşti şi un spectacol cu delfini şi foci formidabil! (Precizez. Nu mai ştiu dacă acum au acelaşi orar şi aceleaşi spectacole, dar oricum sunt convinsă că acestea sunt impresionante!).

DSC_8013

DSC_8100

Sper să ai o vacanţă cât mai frumoasă şi interesantă la Lisabona!

Lasă un răspuns

