Cucerind Lisabona, partea I

Începusem să vă ghidez de la Setubal, şi nu de la capitala Portugaliei, Lisabona, căci acesta este oraşul meu de suflet. Dar să trec la atracţiile turistice din Lisabona, care nu-s deloc puţine şi-s sigură că n-am reuşit să vizitez nici jumătate dintre ele! Aş putea, desigur, să colectez informaţii de pe net şi să dau un copy/paste aici, dar nu cred că se merită. În primul rând, pentru că puteţi şi voi să daţi un search 😀 şi, în al doilea rând, pentru că nu-mi stă-n obişnuinţă să vorbesc despre lucrurile pe care nu le cunosc. Atunci când abordez o temă, o fac din punctul meu de vedere, subliniind anume ce simt EU legat de aceste lucruri. Aşadar, ia să vedem pe unde ajungem la Lisabona.

1.În primul rând, este un must-see podul Vasco da Gama. Se află, de fapt, în apropierea Lisabonei. Este cel mai lung pod din Europa, având în jur de 17 km. Prima dată când am traversat podul ăsta, nu ştiam că-i Vasco da Gama. Nici măcar nu prea mă interesa pe unde mergem, aveam alte treburi pe Facebook :). Dar după câteva minute, observând, totuşi, că nu se mai termina podul acela, am devenit curioasă. Am reuşit să fac şi poze, şi să-i aflu istoria, şi să-l văd în toată splendoarea lui! Este, într-adevăr, foarte lung, nu are o traiectorie dreaptă, are şi suişuri, şi coborâşuri. În fine, cât m-am odihnit eu acolo, l-am trecut de câteva zeci de ori şi de fiecare dată găseam ceva nou de descoperit! Dacă vrei nişte statistici sau alte informaţii generale, accesează Vasco da Gama. Iar eu îţi ataşez câteva dintre pozele pe care am reuşit să le fac 😉

13199369_1110460925691394_1218251285_o

13153291_1110466009024219_1203528702_n

2. De obicei, călătoriile întotdeauna tind să fie mai mult prin istorie, decât prin prezent. Şi dacă vrei ca experienţa ta să fie într-adevăr inedită şi ca să poţi afirma cu mândrie c-ai călătorit în timp şi te simţi de parc-ai trăit câteva sute de ani în Portugalia, atunci trebuie să vizitezi Muzeul Naţional al Trăsurilor de la Lisabona. Nu mai ţin minte sigur cât costă intrarea, însă ştiu la sigur că dacă eşti student sau elev, ia-ţi carnetul ce atestă acest lucru şi vei primi o reducere considerabilă a biletului ;). Muzeul îţi oferă şansa de a traversa istoria secolelor XVII-XIX, având o colecţie nemaipomenită de trăsuri din această perioadă. Cât m-am plimbat eu prin sala aceea mare cu trăsuri de cinci ori cât mine, am făcut ochii mari de atâtea ori, încât, după ce-am ieşit de acolo, eram obosită şi-mi era somn :D. Aveţi aici site-ul oficial al muzeului: Muzeul Naţional al Trăsurilor.

_DSC0034

_DSC0042

_DSC0047

3. Ca să mai iei o pauză de la vocea istorică, fă o plimbare prin Estufa Fria. Este denumirea portugheză şi dacă aş încerca să traduc în română, ar fi ceva de genul „Sera rece”, dar nu prea-mi place cum sună. Deci, Estufa Fria să rămână. Intrarea nu costă foarte mult, însă amintirile pe care le vei aduna acolo vor costa o avere! Nu îţi mai umplu capul cu detalii, căci vei vedea şi singur/ă câte minunăţii se ascund în această „seră”. Las, totuşi, câteva poze aici.

4. După ce ieşi din Estufa Fria, nu pierde ocazia să treci şi prin Parcul Eduardo VII, care se află prin apropiere. Este cel mai mare din Lisabona, deci este şi un must-see :). Are privelişti minunate, pe care nu trebuie să le ratezi!

_DSC0394

_DSC0382

_DSC0384

 

 

 

Lasă un răspuns

