Cafea buna, pe neastepate

Călătorind prin Europa, am realizat că la Chișinău lumea-și bate joc de adevărata cafea. Nu înjur pe nimeni, fiecare-i unic și își are gustul său și mai există și câteva zeci de feluri de cafea, care necesită diferite cantități de apă, lapte etc. Dar când văd pe cineva că-și bea cafeaua de dimineață într-o cană de 250 ml cu doar o linguriță de cafea solubilă, realizez că ei n-au gustat cafeaua buna, acea care te trezește din doar câțiva ml de apă.36fd31462a104695e83e61e13e24746a

Eu am gustat-o. Când îmi spunea taică-meu
că-ntr-un sat din Portugalia a baut cea mai bună cafea vreodata, nu l-am crezut. Cum așa, să fie cafeaua din Quinta do Anjo mai bună decât cea de la Veneția sau Lisabona? Prostii! Look who was surprised then! I was. În cafeneaua de la colț, cei doi bătrâni preparau cea mai bună băutură pe care am gustat-o până acum! În cănuțe mici, cu puțin lapte (căci n-am voie sa gust din cafeaua fără lapte, datorită stomacului meu alintat 🙂 ), cu un pachețel de zahăr brun, îți puteai bea doza de plăcere pentru ziua aceea. N-ai nevoie de căni extra mari, care, uneori, nici nu-ți înlătură pe deplin necesitatea cafelei, pentru că nu e preparată cum trebuie. În toate restaurantele și localurile se pun mai puține grame de cafea per cană pentru a face economii. Acasă, unii pun o lingură per cana de 250 ml :). Vă dați seama ce gust ar avea…

În cafeneaua aceea există un echilibru minunat între cantitatea de cafea și apă, nu există zgârcenie, ci doar dorința de a face vizitatorilor ziua mai frumoasă. Nu era zi în care să-i vizitez și să nu fie nici un client. Nu era zi în care să nu-mi zâmbească proprietarul. Lumea-i mult mai buna-n satul acela. E mai bună decât în sute de orașe mari, pentru că-s mai fericiți. Și, din cauza asta, și cafeaua e perfectă.

Dacă vreți să gustați cea mai bună cafea din Europa, nu exitați să vizitați sătucul ăsta, se află la 45 de minute de Lisabona!

 

 

2 gânduri despre “Cafea buna, pe neastepate

Lasă un răspuns

